Gyakran ismételt kérdések
Nagyon jó kérdés!
Szerintünk télen és tavasszal.
Miért?
Mert nyáron van, hogy az ablaktörlőt sem kell bekapcsolnod.
Szerintünk hasznos, ha több időjárási körülményt is megtapasztalsz, például nedves, csúszós, hó kásás utat. (Ha nagyon rossz az idő, a forgalmi vizsgák amúgy is elmaradhatnak.)
Mert nyáron 3 szorosa a tanulói létszám a megyében, a diákok és a nyári szünet miatt, mint januárban, de oktató nyáron pont annyi van, mint télen.
( 2015. januárjában Vas megyében az első KRESZ vizsgázók száma: 136 fő volt. Júliusban 310%-kal, brutálisan több volt, azaz 422 fő. forrás: NKH)
Ezért nyáron és ősszel sok autósiskolában hónapokat kell várnod, hogy oktató autóba ülj!
Mindig érdeklődj utána, az aktuális várakozási időre és gyere inkább télen, tavasszal; és hozzánk, mert nálunk nem jellemző a több hónapos várakozási idő, mivel a tanulóink fele felnőtt és nincs nyári szünete. Ennek mondjuk ők, nem örülnek! 😉
Átlagosan 4 hónap tapasztalatunk szerint, plusz-mínusz 1 hónap. DE!!!
Volt iskola, aki 35 nap alatt ígért jogosítványt, ami képtelenség.
Gondolj bele! Az egész tanfolyam során van minimum két hatóság által adott vizsgaidőpont (csak ha már rendelkezel elsősegély vizsgával és minden elsőre sikerül!) és még az okmányiroda is úgy postázza a jogsidat. Avizsgaidőpontokra, jogosítványod postázására sokszor heteket kell várnod mindentől függetlenül…ha ilyen „gyorstalpalóra” jelentkezel máshol, akkor légy óvatos!
Ám a fő probléma az, hogy kevés az autószerelő, az orvos, az ápoló; és az oktató. Kérünk, ezt fogadd el, nem az iskola, vagy a tanulók hibája. Erről az alábbi cikkrészletben, illetve linken olvashatsz infókat:
„Hol vannak az oktatók?
Elmentek. Nem bírták. Jobb helyet találtak, biztosabb megélhetést. Külföldre is mentek, sokan lettek buszvezetők, kamionosok. Mások talán jobb időkre várnak. Akik még vannak, a megszállottak, még erejük teljében sokat vállalnak. Egyre idősebbek lesznek…
Amúgy, minden rendben. Majdnem! Van munka! Negyven-ötven tanuló vezetési kartonja a kesztyűtartóban. Sokfélék. Van, aki mehetne a gyakorlati vizsgára, de nincs meg a kilométere, van, akinek már sok a kilométere, de még nem tudja és a vizsgán esélytelen. Van, aki mégis vizsgára megy, de tudom hogy elbukik. Van, aki kevés pótórát vesz, mert úgy gondolja, megvan már a kilométere. Van, akinek nagyon sokára kaptam vizsgaidőpontot, van akinek pszichológus is kellene mert idegroncs lett a sok bukott vizsgától és a rengeteg pótórától.”
http://tanulovezeto.eu/node/732
Ráadásul, ahogy a Totalcar ezt is nagyon jól megírta változott a jogszabály. A változás miatt oktatóink két egymást követő héten csak 96 órában oktathatnak. A legjobb és legnépszerűbb oktatóink ennél több órát adtak régebben. Tehát ez azt jelenti, hogy a népszerűbb iskolákban, ahol sok a tanuló, sorbaállás, várakozás lehet, légy türelmes!
A fiatalok, akik még tanulnak, általában nyáron és ősszel jelentkeznek nagyon sokan, ami miatt a vizsgáztató hatóság és az iskola is túlterhelt. Ezekben az időszakokban még több türelmet kérünk a magunk és a hatóság nevében is, ha gyakorati oktatódra, vizsgádra érzésed szerint sokat kell várakoznod, húzódik az oktatásod.
Konkrétan nyáron 3 szorosa a tanulói létszám a megyében, mint januárban, – a diákok nyári szünete miatt – de oktató nyáron pont annyi van, mint télen. 🙁
( 2015. januárjában Vas megyében az első KRESZ vizsgázók száma: 136 fő volt. Júliusban 310%-kal, brutálisan több volt, azaz 422 fő. forrás: NKH)
Köszönjük a megértésed és ha tudsz, kezd télen vagy tavasszal a tanulást; akkor jó eséllyel lesz rövidebb a képzés!
És óvakodj azoktól az oktatóktól és iskoláktól, ahol van sok kihasználatlan kapacitás, mert az nem véletlenül van! (Kockézatos, mert kevesebb tanulón kell a profitot/megélhetést biztosítani, lehetnek nem „beírt” órák, stb.)
Olvassad el, a 30 órából le tudok-e vizsgázni, következő kérdésre adott válaszunkat is!
Talán senkit nem érdekelne annyira, hogy mennyi órát kell vezetnie, ha nem pénzbe kerülne; – ezért nyilvántartjuk és vezetjük a hatóságilag előírt képzési költséget (KK).
Ebbe a sikeres vizsgáig az elméleti tanfolyam, gyakorlati órák, vizsgaórák, esetleges regisztrációs költség (más képzőszervtől érkező tanuló esetén, 5.000,-Forint) tartozik bele és negyedévente összesítjük, és átlagoljuk ezt.
Nálunk 2016. II. negyedévében 151.687,-Forint volt a „B” kategóriában.
Ennyi pénzbe került az oktatás a jogosítványig, vizsgadíjak nélkül.
Ezt is minden iskolának közölnie kell, érdemes összehasonlítani, bár megtévesztő lehet, mivel nálunk három (3!) akciós árkategória van jelenleg, így kedvezmény kategóriánként jelentősen eltérnek a képzési költségek, a jogosítványod ára. Azt javasoljuk, számolj utána és készíts költségvetést a jogosítványod megszerzéséhez!
„A legfontosabb: vezess eleget! A sikeres vizsgákhoz, a biztonságos közlekedéshez vezetned kell –elegendő órát és kilométert. A saját biztonságod érdekében ebből ne engedj! Csak így szerezhetsz megfelelő tapasztalatot. A rutin pedig a sikeres gyakorlati vizsga alapja. A tapasztalatok azt mutatják, hogy közel 600 km-t kell vezetni a vizsgaképes rutin megszerzéséhez.” – a képzéseket felügyelő és ellenőrző NKH is ezt mondja.
IGEN, nagyon!
A vezetési órád előtt, a vezetési kartonodon a dátum, óra perc és a kilométer induló állását kell felírni és a tanulónak az oktatóval együtt kell aláírnia!
Az oktatókat, oktatás közben az NKH ellenőrei rendszeresen – mint a rendőrök! – megállítják és ellenőrzik. Ha a kartonon nincsenek rajta az indulási adatok pontosan és az aláírások, akkor mindkettőtöket megbüntetnek, szabálysértési eljárásban:
– a tanulót engedély nélküli vezetés miatt a helyszínen 45.000,-Ft-ra
– az oktatót vezetés engedély nélküli átengedése miatt a helyszínen 25.000,-Ft-ra.
Ha netán, az oktató, vagy a tanuló „hepciáskodik” és nem ismeri el a szabálysértést, akkor a büntetés összege magasabb lesz; a tanuló 90.000,-Ft, az oktató 50.000,-Ft büntetést fog fizetni, ami adó módjára be és végrehajtható.
Szóval, ez nem játék; oda kell figyelni, tilos feketézni, nem felírni, beírni a kartonra az órát!
Figyelem: tudunk olyan oktatókról más autósiskoláknál, hogy az oktató pár száz forintos kedvezményt kínál az óra árából, ha nem kerül fel a kartonra a vezetett óra; és nyugtát sem ad persze akkor.
Ekkor ezt az ajánlatot NE fogadd el, mert:
– megbüntethetnek, a fenitek alapján;
– megkárosítod az autósiskolát;
– megkárosítasz minden adófizetőt, mert nyugtát sem kapsz;
– az autósiskola eredményességi mutatói megtévesztőek lesznek (VSM, ÁKO, KK);
– és lehet különbség a 30 alapórásnak látott (mert nem kerültek rá az órák a kartonra) és a sok órát vett, gyakorolt tanuló megítélése között a vizsgán.
Vezess tisztán, nyugodt szívvel! 🙂
Az része a Te tanfolyami díjadnak, nem külön plusz költség! Ezt akkor kérjük – 10.000,-forint – mikor beiratkozol, aláírod a képzési szerződést, még akár jóval a tanfolyam indulása, kezdete előtt. Ha legalább 7 munkanappal a tanfolyam előtt elállsz a képzéstől – megteheted – akkor visszajár a részedre. 7 napon belül viszont, már megtartjuk, mert nem biztos, hogy tudunk az üresen maradt helyedre szervezni tanulót, ami nekünk veszteség.
A képzéseket felügyelő és ellenőrző NKH is azt mondja, hogy „legyél körültekintő, mindent olvass el alaposan, ne később derüljön ki:
• a képzőszerv váltása külön díj megfizetése ellenében lehetséges;
• olyan extra költségeket kell megfizetni, melyre nem számítottál.”
Számos autósiskola úgynevezett áthelyezési díjat, költséget (10-20.000,-Ft) kér tőled akkor, ha lakhelyváltoztatás miatt, esetleg elégedetlenséged okán más iskolában akarod folytatni a tanulmányaidat. Ez amolyan fájdalomdíj a részükre, amivel magukhoz láncolnák a tanulójukat. Mi ezt nem tartjuk korrektnek és a Mátrix Autósiskolában ilyen NINCS!
Kérdezz rá mindig, hogy kérnének-e áthelyezési díjat, ha valami előre nem látott okból, máshol szeretnéd befejezni a képzésedet!
A regisztrációs költség tapasztalatunk szerint csak nálunk van.
Ha más iskolában kezdted a tanulmányaidat akkor ahhoz, hogy hozzánk átjelentkezz és fogadjunk, jelenleg 5.000,-Ft- külön regisztrációs díj ellenében lehetséges. Ezt azért kérjük, mert népszerű és jó iskola vagyunk és azokat a tanulóinkat részesítjük előnybe (és kedvezménybe!), akik az első pillanattól kezdve a mi képzésünkre járnak és nem célunk a versenytársainktól sem a tanulók „átcsábítása”.
Ha máshol áthelyezési díjat kell fizetned, nálunk meg regisztrációs díjat, akkor jól fontold meg az iskolaváltást hozzánk! Az új mátrixos oktatóddal is össze kell szoknod és az iskolaváltás költségéből már számos gyakorlati órát tudnál venni…
Ez csak rajtad múlik! A vezetés, az olyan mint a tánc, a sport vagy a művészet! Totálisan gyakorlati tudás és van, aki ügyesebb, gyorsabban sajátítja el a biztonságos vezetést és van, aki lassabban, több gyakorlás után. (És bizony olyan is van, hogy 5 sikertelen vizsga után a PÁV vizsgálaton derül ki, hogy alkalmatlan és nem szerezhet jogosítványt a tanuló.)
Az a tapasztalatunk, hogy aki szorgalmasan megtanulta a KRESZT, az előadásokon megértett mindent, (nem csak a KRESZ szabályait, hanem a járműkezelést, a közlekedés logikáját, egyedi és gyakorlati helyzeteket, stb.) és bizalommal működik együtt a gyakorlati oktatójával, mint mesterével és edzőjével, és tudja kezelni a vizsgadrukkot, azok megszeretik a vezetést és könnyedén, gyorsan szerzik meg a jogsit!
A statisztikák szerint a tanulók 30-40%-nak sikerülhet elsőre a gyakorlati vizsga. Közülük a fele az, aki annyira ügyes, hogy az alap 30 órából teszi mindezt. Ha te is ügyes vagy, akkor ez előtted is nyitva áll; – csupán előre ezt megmondani, senki nem tudja.
2016. IV. negyedéves hivatalos adatunk szerint az elméleti vizsga a tanulóink 46,75%-ának (VSM elméleti mutató) sikerült elsőre ebben a negyedévben a „B” kategóriában. A forgalmi, gyakorlati vizsgát 2016. IV. negyedévében a tanulóink 36,96%-a (VSM forgalom/gyakorlat) teljesítette az első vizsgáján a „B” kategóriában. Szerintünk ezek jó és hiteles eredmények.
A legfontosabb mutatószám számunkra – és tanulóinknak! – az átlagos képzési óraszám, röviden az ÁKO.
Ez azt mutatja meg, hogy a tanulóink átlagosan a 30 kötelező órához viszonyítva, hány órát vezetnek a jogosítvány megszerzéséig.
A „B” kategóriás ÁKO a Mátrix Autósiskolában 2016. IV. negyedévében 133,67% volt.
Forrás: www.nkh.gov.hu A 2016. III. és 2016. IV. negyedévi VSM – Vizsga Sikerességi Mutató statisztikát ide kattintva tudja részletesen megtekinteni.
A 2016. III. és 2016. IV. negyedévi hivatalos ÁKO- Átlagos Képzési Óraszám statisztikák pedig itt böngészhetőek
Ha ezt a kérdést felteszed, akkor neked fontos a pénz és valószínűleg véges a bankszámlád.
Fura módon, olyan tanulóink vannak, akik okosak, utána számolósak és feleslegesen nem költik a forintjaikat.
A kezdetek óta a jelszavunk:
„Jogosítványt, forradalmi áron!”, mert a legtöbb tanulóvezető (és jogosítványt finanszírozó szülő, munkahelyi főnök) nem „milliárdos”.
Ezért, amint lehet reálisan sikeres forgalmi vizsgád, elviszi az oktatónk a tanulót vizsgázni.
Ekkor még nem „99%-os” az esélye a vizsgádnak, mert ahhoz még sokkal több vezetési órát kellene vezetned és fizetned.
IGEN; a forgalmi vizsga sikerességének valószínűsége, a vezetett órák számával arányosan nő.
Van két hivatalos, hatósági statisztika a gyakorlati oktatásról; – a vezetett órák számáról és a sikeres vizsgák arányáról.
Sajnos ezzel manipulálnak (értsd: megtévesztenek!) egyes oktatók és iskolák; – pl. kiteszik a gyakorlati vizsga sikerességi mutatójukat, átlagos képzési óraszám nélkül.
Miért? Mert sok-sok órát vetetnek a tanulóikkal és ezt elhallgatják előled.
Az olyan autósiskoláknál fog nagyobb eséllyel sikeresen vizsgázni egy tanuló, ahol sokkal több órát kell vennie és ezért a jogsi ára is sokkal többe kerül neki. A Mátrix Autósiskolánál nem így csináljuk.
Mi nem vetetünk sok órát pluszban a tanulóinkkal, hanem amint van reálisan esélyed a sikeres vizsgára, elviszünk vizsgázni! 10 plusz pótóra, az kb. 4 vizsgadíj lenne. (kb. 40-45E Ft)
Konkrét számokon, hogy biztos megértsd:
- IV. negyedév hatósági statisztikája Szombathely másik legjobb autósiskolájában és nálunk:
Mátrix Autósiskola „B” gyakorlati vizsga sikerességi mutatója (VSM), átlagos képzési óraszáma (ÁKÓ, a 30 alapórához viszonyítva), egy főre jutó pótórák száma a 30 alapórán felül:
VSM gyakorlat: 36,96% mellett, ÁKO: 132,67% (39,8 óra). Tehát az egy főre jutó pótóra száma: 9,8 óra (a 30 alapórán felül).
Toldi Autósiskola „B” gyakorlati vizsga sikerességi mutatója (VSM), átlagos képzési óraszáma (ÁKO, a 30 alapórához viszonyítva), egy főre jutó pótórák száma a 30 alapórán felül:
VSM gyakorlat: 61,11% (fantasztikus és gratulálunk! :)) mellett, ÁKO: 161,36% (48,4 óra (ez több mint nálunk! 🙁 ). Tehát az egy főre jutó pótóra száma: 18,4 óra ( a 30 alapórán felül).
A Mátrix Autósiskolánál 8,4 pótórával kevesebb órát vettek átlagosan a tanulóink a sikeres vizsgáig a másik autósiskolához képest.
Nálunk a plusz 8,4 óra 35.280,-Ft-ba kerülne (8,4×4.200,-).
Ez vagy megtakarítás, vagy 3 forgalmi vizsgadíjat (3×11.000) is meg lehet fizetni ebből.
Ám ha nem izgulsz és magabiztos vagy a vizsgádon, akkor valószínűleg sikerülni fog; – bízunk benne, hogy elsőre! 🙂
És még egy javaslat:
hasonlítsd össze a KRESZ + 30 alapórára adott akciós árakat is! 🙂
IGEN.
Annyit, amennyit az oktatód ajánl, de képzési tájékoztatónkban olvasható, hogy minimum 3+1 vizsgaórát kell venned.
A következő vizsgán a vizsgabiztos látni fogja, hogy az előző sikertelen vizsga után gyakorolt-e a tanulónk, vagy sem és felteheti a kérdést magának:
ha nem gyakorolt, vezetett az új vizsgáig a tanulóvezető, akkor mit tud mást, többet, mint előzőleg?
Tudnod kell, hogy a forgalmi vizsgád sikerességének valószínűsége, a vezetett órák számával arányosan nő. (Kérünk, olvasd el a „Elsőre levizsgázom forgalmi vizsgán?” című gyik kérdésben lévő okosságokat!)
Amennyiben az oktató, illetve az iskola sikertelen forgalmi vizsga utáni pótóra vételi szabályát, javaslatát nem fogadja el a tanulónk, úgy alkalma van oktatót és/vagy iskolát váltania, nálunk díjtalanul.
Az iskolánkon belüli oktató váltás esetén az új oktatód, illetve képzési szabályzatunkban, tájékoztatónkban foglalt pótóra vételi szabályt meg kell tartanunk; minimum 3+1 vizsgaórát kell venned akkor is.
Figyelem:
sok autósiskola magas „bánat pénzt/adminisztrációs költséget” számít fel, ha a tanulója másik iskolánál akarja folytatni a tanulmányait ám ilyen nálunk, a Mátrix Autósiskolában nincs.
Mielőtt autós iskolát választasz, kérdezz rá, hogy kérnek-e lelépési pénzt, mert az is lehetséges költség! 🙂
Az első vizsga helyzet mindig nagyobb stressz, mint a második.
A célunk, hogy ne legyen második vizsgád; sikerüljön elsőre! 😉
Ezért forgalmi vizsgád előtt iskolavezetőnk beül egy rendes vezetési órádra és próbavizsgát tart, a számodra vadidegenként.
Ezen a próbavizsgán megbarátkozhatsz a vizsgahelyzettel és független szakmai visszajelzést kapsz a tudásodról.
Így nyugodtabban, nagyobb eséllyel vizsgázhatsz sikeresen az éles vizsgádon.
Az iskolavezetői próbavizsga költsége 11.000,-Ft.
Az iskolavezetői próbavizsga KÖTELEZŐ a 29-40 forgalmi óra közt először vizsgázó tanuló számára!
Ám mivel kötelező, így ennek a költségét az autósiskola, illetve az oktató fizeti, a tanulónak DÍJTALAN!
- forgalmi órád után az iskolavezetői próbavizsga ajánlott az éles forgalmi vizsga előtt, mert vizsgarutint szerezhetsz és objektív megerősítést kaphatsz a tudásodról és visszajelzést kaphatsz arról, amit még jó lenne gyakorolnod.
A 40. forgalmi órát követően, a tanuló igényelheti gyakorlati óráján az iskolavezetői próbavizsgát, hogy vizsgarutint szerezzen, visszajelzést kapjon a vezetési tudásáról.
Amennyiben sikeres próbavizsgát tett a tanuló és a forgalmi vizsgája ennek ellenére sikertelen lesz, úgy a következő forgalmi vizsgának a díját, ami szintén 11.000,-Ft az iskola fizeti.
Szerintünk így korrekt és ezzel a biztonsággal még nyugodtabban fogsz vizsgázni!
Végzettséggel és működési jogosultsággal rendelkező háziorvos végezheti el az alkalmassági vizsgálatodat. Ez lehet a saját háziorvosod, vagy bármelyik háziorvos.
Ha a mi „egészségi alkalmasság megállapítását végző egészségügyi szerv”ünk (így nevezi a jogszabály) vizsgál, akkor több előnyöd van és mi ezt ajánljuk számodra!
Olcsóbb lesz, mert a háziorvosoknál tapasztalt 7-8000,- forintos vizsgálati díjnál kevesebbe kerül ez általunk, neked.
Kerülöd a fertőzés kockázatát egészségesen, mert nem betegek közé, rendelési időbe mész; -a vizsgálatod külön történik!
Tervezhető időben, mert előjegyzés és időpont alapján vannak a vizsgálatok, maximum 0,5-1 órás elfoglaltságot jelent!
Igen, lehetsz alkalmatlan egészségügyileg, vagy korlátozásokkal alkalmas. Például csak szemüvegben vezethetsz, vagy nem lehetsz hivatásos sofőr, stb. Összetett, jogszabályban rögzített és életbevágóan fontos, hogy valóban alkalmasként ülj a volán mögé és ezért is végzi orvos a vizsgálatot.
Ha alkalmatlannak minősítene a vizsgáló orvos, akkor a vizsgálat költségét visszatérítjük a részedre, ez a mi vállalásunk!